perjantai 22. elokuuta 2014

Rakas pikku mussukka (!#€%%#!)

Lainaan tähän eilistä facebook-päivitystäni:

KOTONA: Laitan oven kiinni, itken kun se on kiinni. Äiti avaa sen, laitan sen kiinni. Itken kun se meni kiinni. x100. Laitan liedet ja uunin päälle. Suutun verisesti puoleksi tunniksi, kun minut haetaan keittiöstä pois. x10.
SYÖMINEN: Lusikka on pahin viholliseni, taistelen, kiljun ja kiipeän pöydälle. Suostun syömään ainoastaan itse pöydän alta metsästämiäni riisikakun palasia, jotka olen sinne viskonut. 
KAUPPAREISSU: Vääntelehdin ja kitisen. Heitän pipon lattialle. Äiti nostaa sen. x100. Otan äitin antaman lelun ja heitän sen lattialle x100. 

Kyllä, elämä 10kk ihmistaimen kanssa VOI olla joskus vähän uuvuttavaa. Onneksi on joitain elämää helpottavia ratkaisuja. Kaksi sellaista hankimme eilen illalla.





Tänään aamupäivällä tehtiin retki sinne Hippulaan. Tosi symppis paikka. Se on kahvila, myymälä, kirppari ja leikkipaikka kaikki yhdistettynä. Ainut vaan, että sinne sattui samaan aikaan paikalle kaksi tietyn tyyppistä äitihahmoa. Istuttiin siinä rivissä lapioimassa muksuillemme lounasta suuhun. "Imetätkö sä vielä?" kysyi äitihahmo 1. "Öö, en imetä, imetin silloin kun tää oli vauva, ootko huomannut, että tällä on jo hampaita ja sitäpaitsi mitä se sulle kuuluu imetänkö vai en?!" Okei, no en mä vastannut noin, vastasin että "En mä enää". Tähän äitihahmo 2 hihkaisee, että "kuule, mä imetän vieläkin ja tää on kuitenkin jo kaksi!" Okei, hyvät sulle.

Seuraavaksi hahmo 1 kertoi minulle, kuinka hänen lapsensa ei ole eläessään syönyt kuin ehkä kymmenen purkkia valmissosetta. Että kaikki tehdään kyllä itse. Minä kauhoin samalla toista purkkia pilttiä Nooalle suuhun, kun sille kerrankin maistui. Sen jälkeen hahmo 2 alkoi stressaamaan siitä, että onkohan huono, kun hän ei ole antanut muksulleen vielä muuta kalaa kuin lohta. Että "vitsit mä oon varmaan huono äiti, mutta kun tuntuu vaan siis niin houkuttelevalta ostaa niitä valmiita lohikuutioita". Joo, tosi huono. Kasvattaisit itse nyt omat kalasi. Tai siis kalastaisit :)

No joo, huumoria huumoria, mutta hieman hymyilytti siinä kun tosiaan syöttelin pojalle kaupan soseita, annoin MUOVISESTA tuttipullosta KORVIKETTA ja vaihdoin kertakäyttöpampperssia peräpäähän. Ihan hyvin poika kasvaa ja kipeänä on ollut tasan yhden kerran 10,5kk elämänsä aikana.

Äitiys - onko mitään yhtä herkullista aihetta näin-teet-oikein/näin-teet-väärin -tyyppiseen pohdintaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti