torstai 12. kesäkuuta 2014

Lempeä päivä Lempäälässä

Vaikka tuon kirpun kanssa reissuaminen on vaikeusasteeltaan yksin reissaamiseen verrattuna potenssiin sata, on pienet päiväretket silti aina niin hurjasti kivempia, kuin vain kotona kökkiminen. Varsinkin silloin, kun kaikki menee hyvin, niinkuin eilen :)

Matkasimme eilen siis kummiperheen luokse Lempäälään, koska Juhis oli jo aamulla ajellut samaan suuntaan päiväksi työhommiin ja paluukyyti onnistuisi sitten yhtämatkaa. Aamupäivällä otettiin vähän lentävä lähtö. Olin katsonut bussin, jolla ehdimme hyvin Tikkurilan asemalle ajoissa. Kunnes tajusin noin tunti ennen lähtöä, että hitto vie, jos siinä bussissa on kahdet rattaat kyydissä ja me ei mahduta siihen, niin seuraava bussi tulee niin myöhään, että missataan juna! PANIIKKIKIIRE.

Edellinen bussi nimittäin lähtisi aivan pian ja meidän valmistelut oli ihan alkutekijöissään. Siinä sitten lappasin toisella kädellä ruokaa omaan suuhun ja toisella Nopsun suuhun. Kamppeet kasaan, vaatteiden vaihto ja salamana ovesta ulos. Ehdittiin! Jee!! Ja totta tosiaan, tässäkin bussissa oli jo yhdet rattaat ennen meitä ja seuraavalta pysäkiltä kyytiin tulossa ollut mama lapsensa kanssa jäi ns. rannalle ruikuttamaan. Eli huoleni ei ollut ihan aiheeton!

Junassa toi leikkivaunu on ihan must. Siellä saa ölistä ja mölistä ja itkeä ja kiukuta, koska kaikki muutkin matkustajat tekevät niin. Olin aavistuksen kateellinen vaunun muille vanhemmille, joilla oli jo sen verran vanhemmat lapset, että niiden saattoi antaa vaan leikkiä ja touhuta. Itsellä hiki valui, kun kiikutin Nooaa paikasta toiseen ja vaihdon lelua kuudenteen, jotta poika jaksaisi tuon 1h20min matkan.

Perille päästyä edessä oli niin mukava päivä, että vieläkin hymyilyttää! Kummien talo on aivan hurjan upea ja iso piha, jossa trampoliini, kiikut, hiekkalaatikko.. mitä kaikkea! Kohta myös savusauna :) Ja Nooasta huolenpitäjiä riitti. Syötiin ulkona piknik-välipalaa. Nukuttiin Nooan kanssa päiväunet isossa sängyssä vierekkäin (ensimmäinen kerta) <3 ja sen jälkeen syötiin (aikuiset söi) jätskiä auringonpaisteessa isosta kulhosta isolla terassilla :) Juhiksen tultua "kotiin" tehtiin vielä jotain ihan hurjaa.. käytiin kahdestaan Ideaparkissa shoppailemassa ja syömässä!

Vitsit miten hauskaa oli!! Mulla on kyllä niin mahtava aviomies, ennenkaikkea siksi kun se on niin hauska ja suloinen :) Nooa pärjäsi hienosti koko (kröhm.. tunnin) ajan. Pääsi katsomaan lampaitakin!

Illalla sitten matkattiin kotiin Nooan jo käydessä yöunille. Vähän meinasi kylmä hiki nousta, kun se ei ihan heti nukahtanutkaan auton istuimeen. En tiedä, miksi sillä palaa niin nopeasti hermot tuohon automatkustamiseen.. :( Yksi syy saattaa olla matkapahoinvointi, jonka ystävä heitti ajatuksena ilmaan.

No, tänään sitten onkin sateinen kotipäivä. Kunhan kirppu herää päikkäreiltä, niin syödään ja lähdetään käymään kaupassa. Illalla pääsen ekaa kertaa tällä viikolla ottamaan vähän omaa aikaa ja suuntaan bikram-joogaan. Ihanaa!

1. Oi, kun teillä on ollut ihana päivä! :) sattu vielä noin hyvät ilmat.

1. Oli kyllä. Tänään onkin sitten ollut yhtä kiukuttelua ja sadetta.. tjaa tjaa, c'est la vie..

2. On niin ihania kuvia että tulee vallan mahdottomasti ikävä Nooa ja teitä. Ajatella, että minä asuin lapsuuden mummon kanssa samassa talossa, mummo oli kuin toinen äiti. Sinullakin mummi oli koko ajan lapsuudessa mukana, aina hoitamassa sinua ja Johannaa, Ja nyt sitten Nooa näkee mummiaan vain muutaman kerran vuodessa, Nyyh... etä-mummi täältä jostain kaukaa Pohjois-Karjalasta.

1. Voi mumminen!
      Näin se vaan elämä menee, olisi tosi ihanaa asua lähekkäimmin - ihan saman katon alla nyt ei sentään ehkä :) Mutta onneksi sentään ollaan samassa maassa ja on mahdollisuus matkustaa monella eri tapaa tätä välimatkaa! Ja tärkeintä on, että on arjessa mukana sydämissä ja ajatuksissa. Nooalle aina alan hyvissä ajoin juttelemaan, että kohta mummi tulee kylään :)