torstai 12. syyskuuta 2013

Valmis vauva - 37+0!

Hihii, nyt jos pikkuinen päättäisi tulla maailmaan, niin se olisi jo ihan valmis vauva. Ei enää mikään keskonen. 37 täyttä viikkoa on kasassa ja painoa varmuudella yli keskosrajan (2500g). Ja jos rehellisiä ollaan, niin mun puolesta saisi tullakin maailmaan jo ihan koska vaan! Tuntuu, että olen ollut raskaana jo suunnilleen kolme vuotta, en malta odottaa päästä näkemään pikkuisen ja kolmannekseen.. olemme vauvan kanssa varmasti molemmat samaa mieltä siitä, että tila alkaa kerta kaikkiaan käydä ahtaaksi!

37+0 <3
Nukkumisessa alkaa nyt vissiinkin olla meneillään totuttelukausi vauvan kanssa valvomiseen.. Parina viimeyönä pikkuinen on lopettanut potkuin ja mutkutteluin tapahtuvat kämpänlaajennusyritykset (jotka lähes meinaa pudottaa mut sängystä) joskus kahdentoista tai yhden aikaan. Vessa kutsuu minua tunnin tai parin välein. Kädet puutuu nukkuessa puolen tunnin välein ja aina asennon vaihtaminen tarkoittaa tyynyjen ja peittojen huolella uudelleen asettelua, ettei lantio ala sattumaan liikaa. Niinpä.

Kun viimein viime yönä viiden aikaan sain rauhan sekä oman olon että vauvan menon puolesta, niin mihin mä herään.. mulla on NÄLKÄ. Olin vaan, että "ei voi olla totta?!" ja koetin jatkaa nukkumista. Mutta ei, heräsin uudelleen hetken päästä siihen, että nälkä se on. No, ylös, jääkaapille, pari voileipää ja varmuudeksi Juhiksen herättäminen kertoakseni, että "ei kulta kannata ehkä aamulla (eli reilun tunnin päästä) herättää mua sanoakseen huomenta ja heippa" :) Onnistuin sitten yhdeksään asti nukkumaan.



Tässä äitiyslomalla olen ehtinyt näkemään kavereita ja ystäviä varmasti enemmän kuin koko kesän aikana. Se on ollut vallan mukavaa! Eilen näin ihanaa kahden lapsen äitiä, jonka olen tuntenut opiskeluajalta lähtien. Tänään kävin lounaalla opiskelijavaihdosta tutun kanssa, joka hänkin jo kahden lapsen äiti. Iltapäiväkahvittelut meni hurjana höpöttäessä suunnilleen samoilla viikoilla raskaana olevan ystävän kanssa. Huomenna aamulla tulee kylään myös opiskeluajalta tuttu vuoden ikäisen pojan äiti, joka hänkin odottaa pojalle pikkusiskoa syntyväksi tässä.. öö.. tuota noin.. parin kuukauden sisällä (?).

Ainiin, ja vielä huomenna nähdään iltapäivällä neuvolan "valmennusryhmän" tyttöjä. Naisia. Äitejä. Miksi meitä nyt kutsuisi :) Palloja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti